Rode vruchten crumble – een lekker, warm & krokant ontbijt

Rode vruchten crumble – een lekker, warm & krokant ontbijt

De rode vruchten crumble is een lekker, gezond en krokant ontbijt. Het is een heel eenvoudig recept want je laat de oven het werk doen.

Je kan dit gerecht ook koud opeten en hierdoor is dit een makkelijk ontbijt om mee te nemen. Houd je meer van warm, zet het dan even terug in de oven of microgolfoven.

Je kan dit gerecht ook makkelijk 3 dagen bewaren. Maak dus meteen een grote portie.

ontbijten om mee te nemen

Rode vruchten crumble

Voorbereidingstijd: 15 minuten
Bereidingstijd: 20 minuten
Bewaartijd: 3 dagen
Totale tijd: 35 minuten
Porties: 1 personen
calorieën: 243kcal

Ingrediënten

  • 125 g rood fruit diepvries
  • 45 g havervlokken
  • 0,25 stuk eiwit
  • 0,5 el honing
  • speculaaskruiden
  • gember

Instructies

  • Verwarm de oven voor op 180°C.
  • Doe het rood fruit (diepvries) in een ovenschaal.
  • Meng de havervlokken met het eiwit, de honing, speculaaskruiden en gember. Verdeel dit mengsel over het rood fruit.
  • Zet 10 tot 20 minuten in de oven tot er een crumble ontstaat. Eventueel kan je de grill opzetten.
Variatiemogelijkheden: Je kan de rode vruchten ook verwisselen met appel
Vegetarisch: Dit recept is vegetarisch.
Vegan: Laat het eiwit weg en vervang het door olie. Vervang de honing door agavesiroop.
Bewaren: Bewaar in de koelkast.
Opwarmen: Warm op in de oven of microgolfoven.
Serveren: Serveer met platte kaas, yoghurt, skyr…

Nutrition

energie: 243kcal | koolhydraten: 49g | eiwitten: 7g | vetten: 3g | waarvan verzadigde vetzuren: 1g | natrium: 4mg | vezels: 8g | waarvan suiker: 13g
Wil jij graag meer recepten?Download ons gratis mini meal prep kookboek

Op zoek naar nog meer recepten die je makkelijk kan meenemen? We schreven hierover een blog met 5 ontbijten die je kan meenemen. Je leest de blog via onderstaande link.

Tags: No tags

Comments are closed.