Popcorn – zo lekker en gemakkelijk om zelf te maken

Popcorn – zo lekker en gemakkelijk om zelf te maken

Popcorn, doet dit jou ook altijd aan de cinema denken? Wanneer je thuis een film kijkt is het eens zo gezellig.

Ook als snack tussendoor is dit zo lekker en je krijgt meteen een nostalgisch cinema gevoel. Maar is dit wel gezond? Alles wat je zelf maakt heb je onder controle. Je kiest dus zelf hoeveel suiker je toevoegd want het is eigenlijk de suiker die de popcorn minder goed maakt. In de cinema f tijdens een fimavond is die zoete popcorn het beste wat er is. Wil je dit thuis als snack eten matig dan de hoeveelheid suiker.

Je kan ook creatief aan de slag. Je kan suiker of zout kiezen maar ook verschillende kruiden zoals kaneel, speculaaskruiden, paprikapoeder, chilikruiden.

Popcorn

Voorbereidingstijd: 5 minuten
Bereidingstijd: 5 minuten
Bewaartijd: 3 dagen
Totale tijd: 10 minuten
Porties: 1 personen
calorieën: 110kcal

Ingrediënten

  • 25 g pofmaïs
  • 7,5 g olie
  • 5 g suiker

Instructies

  • Verhit olie in een kookpot. Voeg de maïs toe aan de hete olie. Zet een deksel op de kookpot.
  • Je hoort de maïs poffen. Schud de pot voorzichtig en laat poffen op een matig vuur.
  • Wanneer het gepof minder wordt, haal je de pot van het vuur.
  • Bestrooi met suiker.
Vegetarisch: Dit recept is vegetarisch.
Vegan: Dit recept is vegan.
Bewaren: Bewaar de popcorn in een goed afsluitbare pot.

Nutrition

energie: 110kcal | koolhydraten: 10g | eiwitten: 1g | vetten: 8g | waarvan verzadigde vetzuren: 1g | natrium: 1mg | vezels: 1g | waarvan suiker: 6g
Wil jij graag meer recepten?Download ons gratis mini meal prep kookboek

Op zoek naar meer lekkere, gezonde recepten die je kan meal preppen? Bekijk dan onze gratis receptendatabase.

Tags: No tags

Comments are closed.